Picie wody każdego dnia powinno znaleźć się na naszej check liście. I choć każdy o tym doskonale wie, to nie każdy podejmuje się tego wyzwania!  Jedni zrzucają to na brak czasu (?) inni na to, że woda im nie smakuje – ale i na to są sposoby!  Dziś spróbuję Cię  przekonać do tego, że warto rozpocząć wyzwanie „Pij Wodę”. A gdy woda zacznie regularnie krążyć w Twoim organizmie, to już nigdy nie zrezygnujesz z tego dobrego nawyku!

Jak zacząć pić więcej wody?

Nasze ciało w ok. 60-70% składa się z wody, a jej niedobór w organizmie bardzo szybko odczujesz (a może już odczuwasz, tylko nie jesteś świadoma tego, że to efekt odwodnienia?) Odwodnienie najczęściej objawia się zmęczeniem, częstymi bólami głowy, złą kondycją skóry oraz spowolnionym metabolizmem. Pokazuje to, że wszystkie komórki naszego ciała potrzebują wody do prawidłowego funkcjonowania. Według danych medycznych dorosły człowiek powinien wypić 1 l wody lub innego (zdrowego) płynu na 30 kg swojej masy. Dużo, prawda?

Jeśli aktualnie wypijasz znacznie mniej płynów, to polecam zacząć od stopniowego zwiększenia nawodnienia, w tym celu doskonale sprawdza się wyzwanie „Pij Wodę”. Polega ono na tym, by każdego dnia wypić wodę i stopniowo zwiększać jej ilość. Jeśli picie wody jest Ci teraz obce, zacznij nawet od jednej szklanki dziennie. Stawiaj ją obok kubka z kawą, a z czasem zobaczysz, że chętniej sięgasz po wodę, niż po kawę!

By stale dostrzegać swój postęp w picu wody, możesz wydrukować sobie harmonogram i każdego dnia zaznaczać, ile wody dziś wypiłaś!

Zapisz i wydrukuj!

A jeśli picie wody nie sprawia Ci większego problemu, wypróbuj inny sposób, który pomaga w regularnym piciu wody w ciągu dnia, np. markerem podziel równomiernie butelkę na godziny. Będzie to oznaczać, że do tej godziny powinnaś wypić właśnie tyle wody. Prawidłowe picie wody odbywa się co kilkanaście minut.

Picie wody – 5 korzyści

A co będę miała z tego, że wypiję tyle wody? Zaufaj mi – DUŻO! Poniżej tylko 5 przykładowych korzyści. Większość z nich zauważysz bardzo szybko, a inne będą efektem długoterminowym!

  1. Orzeźwienie – woda to szybkie uczucie orzeźwienia oraz w odróżnieniu od słodkich napojów, skutecznie gasi pragnienie. 
  2. Więcej energii – woda to naturalny energetyk! Gdy poziom wody w organizmie jest uzupełniony to rośnie koncentracja. Woda wspomaga procesy dotlenienia mózgu oraz wszystkich tkanek.
  3. Lepsza kondycja skóry – odpowiednio nawodniona skóra to lepsze nawilżenie i ujędrnienie. Pod wpływem wody skóra staje się bardziej jędrna, a zmarszczki ulegają spłyceniu. Woda to również dobry początek walki z cellulitem!
  4. Lepszy metabolizm – każda kobieta marzy o tym, by mieć świetną figurę! Picie wody może w tym procesie być bardzo pomocne! Woda poprawia metabolizm, wypłukuje toksyny oraz zmniejsza apetyt.  Warto wypić szklankę wody przed posiłkiem.
  5. Zapobiega chorobom – regularne i długoterminowe picie wody może zapobiegać wielu chorobom. Wśród nich wymienia się problemy z nerkami, które potrzebują sporo wody do filtracji, nowotwory – woda wypłukuje szkodliwe toksyny, czy problemy trawienne.
Woda z owocowym bonusem

Woda z bonusem!

Picie wody to również możliwość przemycenia do organizmu innych cennych witamin do naszego organizmu! Naturalna woda smakowa to również propozycja dla opornych.

Najczęściej do wody dodajemy cytrynę z listkiem mięty –  przyjemny, delikatnie kwaskowy smak to dodatkowe źródło witaminy C. Cytrynę możesz zastąpić pomarańczą, grejpfrutem lub kiwi. Warto jednak poszerzyć zakres smaków np. o:

wodę z wiśniami –  źródłu beta-karotenu,

wodę z gruszką  – bogata w sorbitol i błonnik,

wodę z ananasem  – źródło manganu, który stymuluje wchłanianie wapnia,

Woda z mango – bogata w błonnik, beta-karoten i witaminę C.

A jeśli jesteś otwarta na nowe smaki to polecam kombinacje z laską wanilii, korą cynamonu lub wodą różaną. Jako dodatek do wody świetnie sprawdzają się również warzywa np. ogórek oraz zioła: np. rumianek, szałwia, pietruszka.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *